Koťátku jsou 2 měsíce, žere jak suché krmivo, tak konzervy a domácí krmivo. Nedávno jsem slyšel, že mixování potravin je škodlivé. Je to tak?

22 listopad 2009, 01: 08
uživatel whisky
Moskva byla online: 06. prosince, 21:43

Ano, nedoporučují to. A kombinovat můžete jen suché/mokré krmivo od jednoho výrobce.

22 listopad 2009, 01: 13
Galenko Evgeniya Valerievna Doktor vizuální diagnostiky
Moskva byla online: 15. prosince, 18:08

Dobré odpoledne Ano, taková strava není zdravá.
Nedoporučuje se kombinovat krmiva a přírodní potraviny, stejně jako krmiva od různých výrobců.

22 listopad 2009, 10: 21
Uživatel Alkhimista
A proč? Existuje přesvědčivé vysvětlení pro doporučení jíst potraviny od jednoho výrobce?
22 listopad 2009, 10: 45
Uživatel Nadja K
Moskva byla online: 25. dubna, 13:12

Ne, neexistuje. Zvlášť když uvážíte, že technologický postup výroby všech potravin je stejný a průměrná kočka (pro kterou se počítá bilance) by měla být stále standardní pro všechny výrobce. Zdá se však, že existují určité nuance (suroviny, proces zpracování, nedostatek vědecky podložených receptur na krmení), kromě toho si kočky velmi často zvyknou na určité potraviny, takže časté změny mohou vést k gastrointestinálním potížím. Už třeba čichem (to neplatí pro suché krmivo) dokážu určit, co by mé kočce mohlo chutnat a co kategoricky odmítne jíst.

22 listopad 2009, 12: 37
Uživatel Irina4363

Ahoj! Mám dotaz k tématu. Moje rok a půl stará kočka je přirozeně krmena a jí syrové maso se zeleninou. Vybíravý. Rád svačí v noci nebo brzy ráno. Co se týče suchého krmiva, rád jí suché krmivo Royal Canin 34 pro nejmenší koťata od 1 do 4 měsíců. Nic moc, max. 1 polévková lžíce Mohu mu toto jídlo nechat jako pamlsek na noc a na svačinu, když jsem mimo domov? Vím, že podle vědy je to nemožné, ale podle logiky? Co se může stát kočce, když každé 2 dny sní 1 polévkovou lžíci tohoto krmiva jako pamlsek?

22 listopad 2009, 15: 21
Uživatel Alkhimista

Ne, neexistuje. Zvlášť když uvážíte, že technologický postup výroby všech potravin je stejný a průměrná kočka (pro kterou se počítá bilance) by měla být stále standardní pro všechny výrobce. Zdá se však, že existují určité nuance (suroviny, proces zpracování, nedostatek vědecky podložených receptur na krmení), kromě toho si kočky velmi často zvyknou na určité potraviny, takže časté změny mohou vést k gastrointestinálním potížím. Už třeba čichem (to neplatí pro suché krmivo) dokážu určit, co by mé kočce mohlo chutnat a co kategoricky odmítne jíst.

Kvalitu krmiva dokážu posoudit i podle vůně a vzhledu a zkoušela jsem krekry, než je krmila kočkou. Je jasné, že každá společnost má své vlastní nuance. Ale je to jako vybrat si restauraci: podle ceny, kvality, dovednosti šéfkuchaře. Co by se dalo říci k výroku: když jíte v jedné restauraci, tak toto jídlo nemůžete míchat s jídlem z jiných restaurací a nedej bože obchodů?
Právě jsem se zeptal na míchání přírodního a hotového jídla v tématu „čím krmit kočku“ (a tento dotaz již zmizel). V životě jsem nedostal srozumitelnou odpověď od profesionálů – lékařů, prodejců, chovatelů. Závěrem: tato práce je prvkem marketingové politiky výrobců krmiv a nic víc. Důvěryhodnost těch, kdo toto prohlášení manipulují, klesá.

ČTĚTE VÍCE
Může být ciprofloxacin podáván kočkám?

22 listopad 2009, 19: 24
Uživatel Dim3ok
Volgogradská oblast Byla online: 29. ledna, 14:46

Často také přemýšlím: Proč je škodlivé míchat přírodní a průmyslová krmiva? Na tuto otázku jsem nenašel odpověď. A logické myšlení vede k tomu, že tomu tak není. Například kočky trpí kopřivkou, a to zcela bez ohledu na druh krmení. Onemocní také ti, kteří jsou na přirozené vyvážené stravě; a ti, kteří jsou krmeni tím nejdražším jídlem. A někteří lidé jedí Whiskas celý život nebo jedí ze stolu a nemají žádné urologické problémy.
Myslím, že se nic špatného nestane, když moje kočka bude dnes jíst Royal a zítra maso. Navíc nesouhlasí s tím, že bude několik dní po sobě jíst průmyslové potraviny. A krmit pouze přirozenou potravou, vzhledem k velké vybíravosti potravy, také není možné, jelikož v tomto případě je výsledkem velmi monotónní jídelníček.

22 listopad 2009, 20: 06
Uživatel Nadja K
Moskva byla online: 25. dubna, 13:12

Vlastně to předtím neskrývali, napsali, že můžete krmit suchým krmivem a přírodní potravou. Jen časový úsek musí být alespoň 6 hodin. A konzervy a přirozené krmení jsou obecně přibližně stejné, pokud jde o proces přípravy. Je to jako u lidí, můžete smažit maso nebo můžete dělat dušené maso s těstovinami, pro žaludek není téměř žádný rozdíl.

22 listopad 2009, 21: 46
Uživatel Marietta
Jekatěrinburg

Pokud tomu dobře rozumím, můžete míchat přírodní krmivo a konzervy, ale vždy je potřeba míchat to samé, aby si kočičí tělo na tyto produkty zvyklo.

To znamená, že například krmíte stejným jídlem, ale každý druhý den ho navíc dopřejte tvarohu nebo hovězímu masu. Takové míchání mi přijde rozumné. Nebo pokud kočka neustále sedí na přirozené potravě, ale někdy je kvůli nějakým okolnostem krmena potravou.

A když je dnes jedno jídlo, zítra druhé, pozítří kaše s masem, pozítří – ryba, pak čerstvé maso, pak knedlík a klobása od stolu, pak tvaroh. to je asi ještě škodlivé.

22 listopad 2009, 23: 09
Uživatel Marietta
Jekatěrinburg

A obecně, jak lze určit skutečnou úroveň kvality různých krmiv, když odložíme všechny marketingové tahy těchto výrobních společností? Dokonce i dva různí lékaři na stejné klinice mi dali opačné odpovědi ohledně zdravotních rizik takových potravin, jako je Whiskas nebo Friscas. Nevím, komu věřit.

ČTĚTE VÍCE
Co okamžitě zabije kožního onemocnění?

Někteří říkají, že vysoce kvalitní jídlo nemůže stát 20 rublů za pytel (100 gramů). Proč ne? Když se nad tím zamyslíte, tak docela. co když ne? Vezměte alespoň tato krmiva a prémiová krmiva a proveďte nezávislé vyšetření.

Je děsivé, že by to mohlo být jedno a totéž, stejně jako když káva v elitním podniku stojí 250 rublů a v kantýně v práci – 15 rublů. A obecně je káva na obou místech úplně stejná.

22 listopad 2009, 23: 37
Uživatel Alkhimista

No, ve skutečnosti opravdu chci poslouchat profesionála. “Nemůžete míchat jídlo” – a to je vše, jako by to byl axiom nebo dogma. Dokonce překvapivé. Pamatuji si, jak na jedné klinice četla mladá veterinářka text o tom, jak krmit pouze krmivem od jedné firmy, a vypadala, jako by se ještě nevzpamatovala ze zkouškového období. V institutu vás možná učí tyto fráze vyslovovat – a místo komentářů se tajemně usmívejte)))

23 listopad 2009, 00: 12
Uživatel K&M

Takže myslíte, že se to dá kombinovat??
1) Prostě moje kočka má chronické selhání ledvin, krmím purinou NF suchou, ve městě prostě nemáme zásobu vláhy, všude jsem koukal (((, mluvil jsem s naším veterinářem, říkal, že je to možné, hlavní je, že nejí víc než normálně, tak kupuji RK Renalt, abych nebyla sama Chudinka sežrala sušičky a nedostala se do druhé misky.. zde
2) Mám druhou kočku fuj fuj zdravá, koupila jsem si suchý proplan a vlhkost jsou jen malé paštiky 50g a mám obrovskou, potřebuje 4 ks denně, uvažuji o krmení další levnější obsah vlhkosti, například Oscar, moje kamarádka mi právě řekla, že je to dobré, a já si myslel, že když dostane všechny vitamíny v plánu, které z nich budou chybět nebo je to špatné? (

07. února 2010 13:41
Uživatel aldonad@mail.ru
Kyjev byl online: 01. června, 01:29

1) Je příliš drahé krmit vás suchým Royal Renal? Vzhledem k tomu, že jste na doživotní dietě, můžete si koupit velká balení (ačkoli nemají zip na zalepení balíčků, nedopatřením výrobce a tak renomovaná firma a jídlo není nejlevnější z prémií). Pak odpadne otázka smíchání dvou výrobců. Nebo to kočička nejí? Zdá se však, že je zde ještě jeden aspekt: ​​naši veterináři jsou kategoricky proti ruským královským, kvalita není stejná atd. Ale nikdo neposlal 100% krmiva na vyšetření a posudek byl vytvořen na základě školení vedených oficiální distributoři, a pro ně je to věc komerčního úspěchu, Koneckonců, ruská krmiva se přes ně nepašují a nedostávají svá procenta. Ostatně společnost RK Samas postavila závod v Moskevské oblasti, pravděpodobně přivezla své zařízení a certifikovala své výrobky. Liší se suroviny? Místní maso je tedy lepší než místní maso. No, nikdo netrvá na tom, že se dá pít jen Coca-Cola vyrobená v UZA, u Kyjeva je jejich továrna, v Turecku je Coca-Cola turecká, v Číně čínská, ale chuť je trochu jiná, některé jsou více tekuté, některé jsou velmi sladké, ale možná je to místní preference
2) Pokud kočka nedokončí Proplan normu, pak nedostává dostatek vitamínů. Na druhou stranu jsou normy standardizované, ale potřeby se u jednotlivých zvířat stále liší, možná se špatně vstřebává např. železo (např. zánět dásní, u nás způsobený bakterií Porphyromonas gingivalis). Proplan vydává Purinu. Dáváte Gurma Perla konzervy? Existují levnější konzervy pro labužníky, konzervy Gurme Gold 85 gramů, Gourmet 195 gramů.
Vzhledem k tomu, že doplňujeme jednoho z našich přátel konzervami a sáčky Gurme Gold a Gourmet Perle na sušení Advance (Advance nemá konzervy), napadlo mě, neměl bych přejít na Proplan? Prodejce (který má Proplan v místě prodeje a stojí o něco více, například 10-20 rublů) řekl, že Advance je lepší než Proplan, protože kvalita Proplanu klesla po jejich sloučení se závodem Nestle, který vyrábí Darlings a jiné méně kvalitní krmivo. Dobře, přemluvili jsme ho, dávám mu Advance a kočka se na tomto krmivu cítí dobře, ale nemůžu najít přerušení, která začala před novým rokem. Prý byl závod zavřený a do dubna nebudou žádné zásoby. Není fakt, že budou pokračovat v dubnu, není fakt, že je to pravda. s těmito kanály je přepadení jednoduché.

ČTĚTE VÍCE
Kdy kočka vykazuje první známky březosti?

07. února 2010 14:30
Uživatel K&M

Dietu držíme 3 měsíce, upřímně řečeno, na ceny nekoukám, beru co nám řekli!Říkali, že purina bude ze všech nejlepší, tak jsem si ji koupila, ale prostě tam byly žádné zvlhčovače, našla jsem jen RK, tak jsem si ji koupila, protože nehlodala jen sušení.Aha, víš, měla jsem štěstí a bylo mi řečeno, že není přísun purinů, je to o rostlině opravdu pravda? !!pak jsem byla v šoku, myslela jsem, že jsem koupila dobré sušičky, ale po tom co jsi napsala pochybuji. Právě teď budu hledat kopce nebo eunubu (
a asi 2 myslim ze chci krmit nejen suchou, ale i mokrou a to mokre od teto firmy je drahe, tak jsem koupil mokrou ekonomickou třídu (četl jsem složení, jako že nepíšou svinstvo v složení, jen vitamínů je málo, rozhodla jsem se, že toho dám trochu a je to dobrý plán, jako když přes den je večer jedna věc jiná. no samozřejmě škoda to míchat takhle nahoru (((

07. února 2010 14:45
Uživatel Natalya17
Pyt-Yakh Byl online: 01. června, 22:23

Našla jsem informace, že připravovaná jídla a přírodní produkty se tráví JINAK a produkují jiné enzymy. Může být také narušena vodní bilance. Jaké jsou ale rozdíly mezi samotným mechanismem trávení různých druhů krmení, jsem nikde nenašel.

Citát „V žaludku každého zvířete vzniká určitá mikroflóra, která se přizpůsobuje trávení stejných živin. Pravidelným přijímáním stejné značky krmiva je tedy psi a kočky lépe vstřebávají.“

07. února 2010 15:26

Pouze registrovaní uživatelé mají možnost zakládat nová vlákna. Zaregistrujte se a vstupte na stránky zadáním svého uživatelského jména a hesla na pravé straně okna a můžete založit nové téma.

Než položíte otázku na fóru, přečtěte si téma: „Jak se zeptat veterináře na správnou otázku“ a také seznam odpovědí na často kladené otázky, pomůže vám to ušetřit čas a získat odpověď na svou otázku rychleji .
Zvláštní pozornost věnujte dokumentu: Příznaky chorob zvířat. Možná ve vaší situaci nemůžete očekávat odpověď na fóru, ale musíte naléhavě zavolat lékaře nebo vzít zvíře na veterinární kliniku!

ČTĚTE VÍCE
Kolik času potřebuje 3 měsíční štěně na hraní?

Než položíte otázku na fóru, přečtěte si následující sekce, ušetří vám to čas a odpověď na vaši otázku bude rychlejší:

  • Jak položit otázku veterináři
  • Často kladené dotazy

Varování! Věnujte zvláštní pozornost dokumentu “Příznaky chorob zvířat”. Možná ve vaší situaci nemůžete očekávat odpověď na fóru, ale musíte naléhavě zavolat lékaře nebo vzít zvíře na veterinární kliniku!

Suché průmyslové krmné dávky jsou vytvořeny speciálně tak, aby sloužily jako jediná potrava pro zvíře. K tomu jsou vyváženy všemi látkami, které tělo potřebuje – od bílkovin a tuků po vitamíny a mikroelementy. Proto prostě nemá smysl míchat suchou a přirozenou stravu, ale existují rizika, a někdy i vážná.

Co se děje v žaludku?

Hlavním rozdílem mezi suchým krmivem a přirozeným krmivem je obsah tekutiny. Například syrové maso obsahuje 60 až 70 % vody, vařená rýže 65 % a suché potraviny asi 10 %.

Přirozená potrava v žaludku uvolňuje vodu a trávicí proces probíhá rychleji, naopak suchá potrava nejprve vodu nasaje, nabobtná a trávení přirozené a suché potravy se tak stráví úplně jinak. Pokud dáte obojí současně, část nedostatečně strávené suché potravy se může přesunout do střev. A to je plné zhoršeného vstřebávání živin, ne vše potřebné se vstřebá z nedostatečně stráveného jídla a může také způsobit procesy hniloby a fermentace.

Nerovnováha je vážná

Jak jsme již řekli, složení vysoce kvalitního suchého krmiva je voleno tak, aby zvíře dostávalo všechny potřebné prvky vyvážené stravy. Pokud se rozhodnete krmit něčím jiným, tuto rovnováhu narušíte. Pokud se například rozhodnete dát svému psovi extra kus masa nebo trochu tvarohu, změníte rovnováhu fosforu a vápníku. Jednorázová akce nepovede k hrozným následkům, ale neustálé porušování této rovnováhy může narušit fungování ledvin nebo jiných orgánů.

Přidáním sacharidů do stravy vašeho domácího mazlíčka můžete narušit fungování endokrinního systému, protože jsou již přítomny v suchém krmivu, dochází k přebytku, což vede k nadměrné hmotnosti. S tukem je to stejné – může ho být i neoptimální množství, což může vést nejen k dlouhodobým následkům, ale i k okamžité reakci tady a teď – zvracení nebo průjem.

ČTĚTE VÍCE
Kdo je největším členem kočičí rodiny?

Někteří majitelé mají při dotazu, zda je možné míchat suchou a přirozenou stravu, na mysli něco trochu jiného – a to míchání suchého a mokrého krmiva. Kombinování různých druhů vyvážených potravin (například ráno mokré, večer suché) je v zásadě přijatelné. Ovšem pozor: mnohé konzervy pro psy a kočky nejsou kompletní a nelze je používat průběžně, ale jako pamlsek. Více o tom, zda je možné krmit suchou i mokrou stravou současně, jsme psali v tomto článku.

Proč míchat suché krmivo a přírodní krmivo?

Někteří majitelé přidávají k hotové průmyslové stravě přirozenou potravu s tím, že chtějí „vylepšit“ složení suchého krmiva. Nebudeme se hádat, že nějaké to suché jídlo by opravdu neškodilo, aby se člověk zlepšil, ale logičtější je prostě zvolit kvalitnější stravu s vysokým obsahem masa a nízkým obsahem sacharidů. Pro vašeho mazlíčka to bude mnohem kompletnější výživa než smíšená strava.

Jiní majitelé chtějí krmivo pro svého mazlíčka zpestřit a pamatují na rady odborníků na výživu o výhodách konzumace různých potravin. Když se však podíváte na složení jakéhokoli suchého krmiva, uvidíte, že co do počtu složek, které obsahuje, je rozmanitější než jakákoli přírodní potravina.

Kvalitní suché krmivo obsahuje několik druhů masa, zdroje sacharidů, zeleninu a ovoce. Suché krmivo tedy rozhodně nepotřebuje nic jiného než další rozmanitost. A zatímco si majitelé představují, že jejich mazlíček jí každý den to samé, on ve skutečnosti dostává stravu, jejíž pestrost lze jen závidět.

Míchání suchého a přírodního krmiva je hýčkání

A konečně dalším častým motivem pro míchání suchého krmiva a přirozeného krmiva je touha hýčkat domácího mazlíčka, který špatně žere suché krmivo. Vlastně to nebylo náhodou, že jsme použili slovo „rozmazlovat“, protože to přesně představuje rozmazlování. Přirozená potrava, zvláště pokud je na ni kočka nebo pes zvyklá, se jí samozřejmě zdá atraktivnější, protože silněji voní. I když je třeba říci, že kvalitní suché krmivo je vždy obohaceno o přírodní suroviny, obsahuje například játra a srdce, které vydávají velmi silné aroma.

V každém případě, oddávat se rozmarům vašeho domácího mazlíčka si způsobuje zbytečné bolesti hlavy. Zvířata, která si zvykla jíst stejné suché jídlo, zpravidla ani nepřemýšlejí o ničem jiném. Ale když dáte jednu věc dnes, jinou zítra, jinou pozítří, mají skvělý důvod požadovat „něco takového“.

Abyste se vyhnuli všem výše uvedeným problémům, doporučujeme vám vybrat si jeden druh jídla. Vyberte si kvalitní suché krmivo, které bude vašemu mazlíčkovi vyhovovat, nebo se naučte sestavit správnou přirozenou stravu a vybrat si k tomu dobrý vitamínový a minerální komplex. To vám usnadní život a udrží vašeho mazlíčka zdravé.